ОТБЛИЗО С АРТИСТА #29 КЛАРА ФЮРИ oт DOG RISING
Комуникация на огромно разстояние, чрез костна проводимост. Понякога когато думите не достигат, аз танцувам за тях и те танцуват за мен и така намираме думите, с които да облечем нещата, които правим!
Води: Стефанѝ Стоева
Какви проучвания направи и от какво се интересуваше докато строиш концепцията за спектакъла DOG RISING?
К.Ф. Бях абсолютно зашеметена от процеса на научни изследвания и резултатите, които получих докато събирах информация за спектакъла. Всичко започна от факта за морските бозайници (пример са косатките) и как те комуникират на огромни разстояния чрез костна проводимост и звукови честоти, които ги ориентират вътре в костите им!
Нека заходим по-отдалеч и започнем с вдъхновението зад DOG RISING, което е друго твое произведение - Cosmic Love. Как едното се преля в другото? Какви специфични елементи извлече от Cosmic Love и по какви пътища мина, за да го продължиш в DOG RISING?
К.Ф. Едно от нещата, които се разляха от Cosmic Love до Dog Rising е работата по постоянната трансформация на енергия. Пример - пътуването от лед към вода, а след това към газ.Това е проста илюстрация на процесите на движението, което може да трансформира енергията и как тя стига до определени състояния на съществуване.
Използва се най- вече повторението, като начин на изразяване! С изпълнителите трябваше да сме много присъствени в настоящия момент и да се научим да слушаме флуктуацията на тялото. Необходимо ни беше да установим за себе си нови начини да се свързваме със звук, миризми и докосване... всички тези неща ни позволиха да попаднем в състояние подобно на транс в Dog Rising.
Усети се как трансформираме изразните си форми и процеси с това произведение и именно тази промяна направи спектакъла важен.
Също така, Cosmic Love беше до голяма степен работа използваща напрежението на неподвижността, докато в Dog Rising ние поставяме еластичността под същото това напрежение, което се освобождава и откриваме скорост и поток в цялото пространство.
Защо предпочитате да работите с повторяемост и модели на движение?
К.Ф. Харесва ми, когато драматургията възниква случайно в реалните състояния на изпълнителите. Намирам повторението за модел на движение, който позволява на драматургията на телото да изнесе важната работа. Тя изплува сама носеща целия смисъл. Смятам, че ни помага наистина дълбоко да „видим“ изпълнителите и това, което носят.
Всеки удар, всяка звукова вълна разклаща корена на нашите емоции и унищожава способността им да съществуват в нас; в какво ни превръща този разпад? Това ли е смъртта на егото?
К.Ф. Смъртт на егото е красива метафора и начин да изразим тези гигантически процеси. Съсредоточила съм концепцията, по-скоро върху осъзнаването и приемането на нашата взаимовръзка с всяко едно живо и пулсиращо образувание в различните нива на реалност.
Защо го нарече DOG RISING? Има ли някаква обвързаност с астрологията?
К.Ф. Заглавието е закачка и да, разбира се - това е препратка към астрологията! Представям си хората, като котки или кучета. Котките биха били по-трудни за намиране, а кучетата биха били верни и винаги до нас. Това е някакъв тип архетипизация на едно въображаемо ниво произтичащо от моя собствена измислена астрология, където твърдя, че съм с асцендент куче (вместо Скорпион (; ).
Как общуваш с танцьорите на сцената? Как се протече обяснителното действие, моментът, в който описваш идеята на работещите по проекта артисти?
К.Ф. Много импровизираме и много говорим! Танцуваме заедно, гледаме се и се храним взаимно. Понякога им изказвам идеи и ги опитваме заедно. Понякога когато думите не достигат, аз танцувам за тях и те танцуват за мен и така намираме думите, с които да облечем нещата, които правим!
DOG RISING | 09/07/2024 ЗАЛА 1 - 19.30 часа
БИЛЕТИ - https://bit.ly/3xSvNNl