ОТБЛИЗО С АРТИСТА#21 Многоглавото тяло
Многоглавото тяло е етап, в който стигаме до къркоренето на коремите. Телесна опитност, интуиция и усещане за единство.
Интервю с многоглавото тяло изградено от Ана Петкова, Василия Дребова, Дани Кирилов, Емилия Тончева, Захари Нанков, Изабел Миткова, Николай Николаев.
Води: Стефанѝ Стоева
Докато сте обвързани заедно в едно цяло, чувате ли се навътре във вибрациите на клетките си ? Опишете звука.
- Звукът, който отеква в съзнанието ми е тих и нежен, подобен на слабо шептене. Деликатно вътрешно пулсиране. 
- На мен лично ми напомня на хрущене на забавен каданс. 
- Звукът на движещия се под водата пясък, звукът на прииждането на прилива. 
- На този етап стигам до къркоренето на коремите. 
- Трудно ми е да дефинирам. 
- Многоглавото тяло отваря повече възможности за “чуване”, усещането е, че то се случва през звук, допир, аромат. Бих го описала като трептене, импулс, поток. 
- Съвкупност от движещи се и търкащи се материи. И, разбира се, музикалната среда. - Как се справяте със солипсистичната мисъл да се изродите от тялото, да искате индивидуалност? 
- Фокусирам се върху връзката и взаимодействието с другите, както и върху усещането за себе си като индивидуалност, съграждаща Тялото. 
- Животът извън тялото и без това е фокусиран върху индивидуалната воля и желание. Затова търся възможно най-дълго да изпитам сливането и боря индивидуалния порив. 
- Тялото е едно цяло. То притежава отделни части, органи, които имат индивидуални нужди. 
- Аз по-скоро бих заживяла завинаги в подобна симбиоза, отколкото да искам да се отделя. Присъствието на “други” тела в пряк досег до моето ме зарежда енергийно и създава усещане за цялост и дълбока свързаност. 
- Може би, ако тялото иска да се съхрани по-дълго цяло и хомогенно, колективната идея все пак ще доминира. В този ред на мисли подчинявам индивидуалното на колективното начало. 
- Усещането ми е, че аз все пак запазвам индивидуалността си в цялото, както един орган е част от целия организъм, но има своя форма, функция и допринася по свой специфичен начин за съществуването на тялото. 
- Като се оставя да потъна в мекотата на колектива. 
Има ли как тялото да излезе извън контрол?
- За да има тяло, всички излизаме извън личния си телесен контрол. 
- Частите на тялото са скачени с видима(физическа) и невидима (спиритуална или енергийна) връзка от няколко различни души. Тя не се поддава на контрол, тъй като всеки орган е свободен, макар и неотделима част от цялото. 
- Думата “контрол” няма смисъл в речника на многоглавото тяло. 
- В случай че разбираме излизането извън контрол като вид ексцесия - не, тялото си заживява свой автономен живот, установява определен баланс, без да преминава през крайни състояния. 
- Тялото се случва и заживява собствен живот, зададен от него самото, няма централизация. 
- От своя собствен контрол няма как да излезе, тъй като то изначално не се опитва да си налага поведение, съществува и се движи флуидно и гъвкаво, адаптира се към импулсите, които получава и то самото създава. 
- Вероятно има как, но все още сме на етап, в който го обгрижваме старателно и не съм забелязала подобни импулси. 
Какъв е възстановителният процес след изиграване на толкова срастващо представление?
- Предстои да разберем. 
- Самотен. 
- Фантомна болка. 
- Не знам какъв е процесът. 
- Свързването с толкова много и различни личности изисква известен покой след това. 
- Приятно носталгичен. Създадените връзки липсват, но съществува и нуждата от покой за сетивата, които в процеса постоянно се стимулират от идващата от останалите части на организма информация. 
- Усещането след репетиция е сякаш си изплют обратно в света след дълга медитация. 
Как се разпада тялото?
- Разпада ли се всъщност? 
- Тялото е в постоянен процес на разпад и градеж. Тези два процеса текат паралелно - всеки един момент на разпад може да се разглежда и като момент на градеж. 
- Никой не знае каква е функцията на тялото, затова не може да се каже че липсата на физически контакт между съставните му части се нарича разпад. 
- Тялото само се видоизменя. 
 Не се разпада. То ражда нови тела.
- Разпадането е естествен преход към изграждането наново. Няма нищо драматично. 
Има ли процес на еволюция в съзнанието, колкото повече спомени то трупа, усъвършенства ли езика си?
- Да. С всеки нов опит да го изградим, тялото е захранено с нови стимули и спомени, които се наслагват и градят телесна опитност, интуиция и усещане за единство. 
- То изгражда нови модели на движение и собствен език. Мисля че то само се нормира и усъвършенства езика си. 
- Разбира се, колкото по-дълго съществува, толкова повече разбира себе си и средата, в която се намира, съответно може и по-добре да комуникира. 
- Да, еволюира като всеки организъм. 
Ако спеше и сънуваше, какви сънища щеше да има то?
- Чудовищни и Многоглави. 
- Космически и пулсиращи. 
- Не питай! 
- Не си го представям като същество, което има мозък, следователно не си представям да сънува. 
- Щеше да сънува, че се намира в утробата на майка си. 
- Музикални. 
От къде добивате сигурност за правотата на действията на тялото, че това са правилно извършваните движения?
- Тялото няма правилно или грешно движение. Единственото '’грешно'' движение е индивидуалистичното, което не слуша порива на колективното. 
- Всъщност не присъства някаква категоричност тук, мен това ме движи и провокира. По-скоро да търся различни пътища за изследване. 
- Правилно или грешно могат да бъдат само зададени външно категории, тялото действа във всеки един момент на съществуването си спрямо това, което е. 
- Опитваме се да чуем инстинките на тялото. 
ПРЕМИЕРА | МНОГОГЛАВОТО ТЯЛО  27 март 2024 | сряда Зала  1 | 19.30 часа  
БИЛЕТИ 🎫




От по-интересните проекти през тази година на Топлоцентралска сцена!