Отблизо с артиста # 10 Тана Манева
Раните оставят белег и делото е манифестация на намерение, която оставя отпечатък.
/ Q n A /
води: Стефанѝ Стоева
Способна ли си да умреш за красива идея?
Т.М. Не мога да предскажа това явление.
Хващала ли си мечтателна туберкулоза?
Т.М. Много е вероятно.
Хегел е отвратителен, колко време се занимава с текста, който той пише за красивата душа, съвестта, злото и много други прекрасни явления?
Т.М. Почти не съм се занимавала с текста. Вдъхнови ме концепцията на Хегел, портрета му за красива душа , обсебения от чистота моралист, за когото думите говорят по-силно от действията и осъждането по-силно от солидарността..звучи изключително актуално днес.
Красивата душа е на кантара между философията и литературата, между морала и въображението. Как се оформя във финална театрална структура, метафизичността на едно понятие, като красива душа?
Т.М. Моят сценичен език, сам по себе си, е абстрактен и метафизичен. Смесица от танц, визия, театър и буто.
Вярваш ли, че раните на духа оздравяват, без да оставят белези и делото не е нещо непреходно?
Т.М. Не. Раните оставят белег и делото е манифестация на намерение, която оставя отпечатък.
При Хегел художественото красиво, стои по-високо от природното, а при теб?
Т.М. При мен са равностойни. Едното не може да съществува без другото.
Има ли нещо в концепцията за „красива душа“, което те притеснява и разклаща?
Т.М. Не, обратно дава ми разбиране и яснота.
Кое беше най-предизвикателно при изграждането на постройката на представлението?
Т.М. Няма предварително написана история. Да виждаш в тъмнината.
Какви пътеводители използвахте, за да не се оплетете във философията на красивата душа?
Т.М. Следвам законите на творческия процес, той никога не ме предава.
Какъв е законът на сърцето?
Т.М. Безрезервна любов и прошка.
Обидно ли е да си красива душа?
Т.М. Обидно не знам, но нелепо - да!
Каква е разликата в поставянето на нещо такова в „запада“ и „изтока“, като се има предвид рожденото място на концепцията?
Т.М. На запад може би е по актуално.
Красотата празното нищо ли е?
Т.М. Автентичната красота е пълното нещо, а имитацията е празна.